Miss Metropolitan-nästa stora skönhetstävling!

Miss Metropolitan är en relativt ny skönhetstävling som avgörs på självaste nyårsafton borta i Malaysia.
Vårt svenska hopp är Mathilda Lindgren och här följer en frågestund med den 18-åriga Dalkullan som skall fösvara Sveriges flagga med den äran:

1.Mitt namn är Mathilda Lindgren och jag är 18 år. Jag bor i Borlänge i Dalarna tillsammans med min mamma Carina, lillayster Malin och min lilla hund Jeppe.
Jag läser sista året på gymnasiet och pluggar omvårdnad på ett gymnasium i Säter.
Har sedan liten haft en dröm om att utbilda mig till polis, men dem senaste två åren så har modellandet stått allt mer i fokus.
Jag har en enda enkel men stark framtidsvision, och den är att bli lycklig!
 
2. Jag tror Miss Metropolitan är en riktigt stor tävling idag, men kanske mer i andra länder än Sverige.
Absolut kan du göra karriär genom att vinna tävlingen, och att vinna den vore en ära.
 
3. Jag tror antalet deltagare i Miss Metropolitan ligger runt 60-70 tjejer från hela världen. Vad jag vet ingår inget speciellt tävlingsmoment.
Förutom äran så vinner vinnaren pengar, hur mycket håller vi lite hemligt :)
 
4. Jag har en ganska stor garderob, vilket verkligen underlättar, men inför tävlingen har jag köpt en jättevacker rosa aftonklänning och kommer självklart plocka med mig en och annan bikini! Tar dessutom med mig en folkdräkt från vårat vackra lilla Dala-Järna i Dalarna.
 
5. Om jag skulle kunna medverka i andra skönhetstävlingar? Varför inte! Jag älskar allt som har med både inre och yttre skönhet att göra, så jag kommer bara känna mig hedrad om jag får chansen att medverka i fler.
 
6. Sjävklart fick Sverige ett lyft vad gällande skönhetstävlingar efter Annie Olivs 4:e plavering i Miss world. Jag tycker det är jätteroligt verkligen, för vi Svenskar är lite dåliga på det här med glitter och glamour ;)
 
7. För att få ett ökat intresse för skönhetstävlingar här i Sverige så kommer jag gå in i tävlingen och ge allt, och försöka visa att vi Svenska tjejer minsann kan vi med!
 
8. Till dem som läser bloggen drottningar så skulle jag vilja säga att ta chansen medans ni är unga och kan! Stå på er och våga lite, ni är alla vackra! Och sist men inte minst, håll tummarna för mig nu när jag är nere i Malaysia och representerar vårat vackra land är ni jättesnälla! :)
 
Jag ska göra mitt bästa Eja för att kunna kontakta dig fler gånger under tävlingens gång, om jag får tid!
Tack så mycket för att du kontaktade mig :) Hoppas du fick svar på dina frågor.
Och tack än en gång, jag ska göra mitt bästa för att göra er stolta i Malaysia den 31 December!

Tack själv till Mathilda som tog sig tid att medverka på Drottningar mellan packning och planering.
I detta nu finns hon på plats i Malaysia redo att ta  hem titeln Miss Metropolitan och segerkronan.

Lycka till! önskar Drottningar med entourage!

eja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0