Vilken final-Miss World 2007!!

Vinnare blev som vi alla trodde:

MISS KINA!!! Miss  Asien

2 Angola-stor,positiv överraskning! Miss Afrika
3 Mexico  MissSydamerika
4Sverige  Miss Europa
  Trinidad o Tobago  Miss Karribien


 Semi-final:

Österrike
Dom. rep-Segertippad...
Ecuador-Min 2a...
Ghana
Grenada
Hong Kong-Kvällens stora överraskning!
Jamaica
Malaysia
Puerto Rico-Min absoluta favorit!!
USA
Venezuela-"alltid" i final...

Visst var det en Ok resultatlista...Sverige överraskade. liksom Hong Kong som tillsammans med Ecuador säkrade en plats i finalen tack vare delad seger i Beauty with a purpose.
Annars lyser Ryssland och Litauen med sin frånvaro-inga damer från östeuropa tog sig till final.
Det var klent med europeer över lag, Sverige och Österrike fick bära den gamla nationens fanor.
Annars var det Karribiens år-4 av sexton möjliga; Jamaica, Dom rep, Puerto rico, Grenada,alla föll de innan finalen men Trinidad o. Tobago lyckades ta sig till finalen.
Topp tre var oväntat iallafall vad gäller Angola som nu blivit 7a i Miss Universe och 2a i Miss World under samma år(!), ett svårslaget rekord tror jag...
Kina hade läget väl förspänt! Kina håller i olympiska spelen i år, och dessutom hölls ju tävlingen i landet för femte gången.
Nästa år bär det av till Kiev i Ukraina för 2008 års Miss World!!
Med tanke på klimatet där  torde tävlingen avgöras tidigare än i år, säg runt  augusti-september....
Miss Mexico växte också under slutet av tävlingen-jag var inte så förtjust i henne, men tippade henne topp fem och hon slutade på bronsplats.

aAlt i allt en mycket bra tävling av Miss World-synd bara att den inte visades på tv här hemma nu när det gick så bra för Sverige...
väntar med spänning på kopia från goda vänner så jag får ta del av världens största och glittrigaste skönhetstävling!!

eja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0