CountryDrottningar på Lida!!

image71
Så har den just tagit slut, årets countryfestival på Lida!
 Och visst var det underbart!! Bland andra 2 countryDrottningar och två prinsessor som säkert kan axla tronen vad det lider!!

Christina Lindberg var out-standing!!
Nådde ut till publiken direkt under den 2 timmar långa showen som inledde galan.
Varje gång Christina dök upp flockades folket runt scenen.
Hon rev av gamla klassiker varvat med nytt eget material och fick med oss i allsång gång på gång.
Hon är hjärtlig allas vår countryDrottning Christina!!

Även Monia och Carola sken på scenen!
Hade  glömt hur bra Monias låtar och röst är men fick snart en uppdatering.
Dansbandssångerskan har rock i rösten också!!
Och en läcker look, minnsann!!
Carola sjöng låtar hon gjort själv och de var mycket bra-här har vi nästa countryDrottning, sanna mina ord!

Christina gratulerades till bröllopet i midsommarhelgen och vi utbröt alla i ett fyrfaldig leve för brudparet.
Vill här passa på att instämma i gratulationerna!!!

Efteråt var skivförsäljning och möte med fansen.
Kön ringlade lång och det såldes nog ett antal skivor.
Goa Christina kände igen undertecknad och undrade glatt hur det var. Vi pratade litet, b.la om artikeln i Se o hör efter bröllopet som talade om att Christina hade tyg(!)blommor i buketten.
Som florist såg jag genast att det var Brudorkideer tidningen så grymt kallade tygblommor.
"Jag blev så förbannad", skanderade Christina."Skulle JAG ha tygblommor?"
Vi fick oss alla ett gott skratt!!
Carola var också trevlig medan Monia var litet svalare-men under framträdet glödde de minnsann i hennes ögon, tro mig!!

Dagen efter var det dags för Elisabeth Andreassen.
Jag anlände med andan i halsen-först missade bussen anslutningen till pendeltåget, sedan körde den chartrade bussen fel(!!) så vi anlände till Lida i samma stund som en litet försenad Bettan äntrade scenen.
Och visst var hon bra!!
Tillsammans med compbandet Ila auto rev hon av ett beljublat framträdande-ibland kändes det nästan som om compbandet fick mer applåder, så duktiga var de. Men så fick de en norsk grammy 2007 som bästa countryband också.
Trodde jag skulle få tillfälle att träffa Bettan senare, men hon höll sig nära husvagnen som fungerade som loge bakom avspärrningarna. En del stegade resolut dit och fick sig en trevlig pratstund.
Själv tycker jag nog man ska respektera avspärrningar och hade nog väntat mig att hon skulle komma till oss...
Men Bettan är jättehärlig, det har jag sett vid tidigare framträdanden där vi möts efteråt!

Årets CountryDrottning 2007 är:

CHRISTINA LINDBERG,
vilken pärla!!!

eja

Kommentarer
Postat av: Anonym

Monia var riktigt raffig,hennes kläder var "to die for", alla var riktigt stiliga men Monia stod ut lite extra i sin tuffa stil.
Tycker...
The Write Stuff.

2007-07-01 @ 21:43:07
URL: http://thewritestuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0