Git Gay- drottningen av glitter och glamour!!

Under hela min uppväxt har hon funnits där...
På vimmelsidorna i framför allt Svensk damtidning stod den paranta litet kraftiga damen med de stora ögonen inlindad  i glitter och paljetter.
Jag visste inte riktigt vem hon var, men att hon var speciell, det visste jag!
Min generation har aldrig upplevt Git Gay på scenen, men däremot i vimlet.
Hemflugen från Cannes för kräftskivor, teaterpremiärer etc prydde hon tidningarnas vimmelreportage.
Vilka kreationer!!
Alltid knäkort kjol och hysteriska paljettprydda festjackor med psykedeliska mönster i form av ögon mm och alltid denna ögonskugga!!
Fick Kajsa Anka att ligga i lä!
Läste nu efter hennes bortgång att Git målade ögonfransar på kinden då det fick ögonen att se större ut!
Även den korta kjolen hade sin förklaring-fick benen att se längre ut, minnsann!
Och boan som ofta hörde tillaccesoarerna!
Vilken glamour!
Sådan finns inte i Sverige längre-även om Babsan är nära...
Så nu minns vi Git Gay-Sveriges GlamourDrottning!!
eja



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0