Min alldeles speciella Dramaqueen!!!

Idag riktar jag uppmärksamheten på min alldeles speciella Dramaqueen;såpadrottningen Lesley-Anne Down!!!
Vi ser henne som urläckra Jackie Payne Marone i supersåpan Glamour!
Lesley-Anne är en av de absolut bästa såpastjärnorna; flamboyant, "over the top", använder varje uns av sin kropp när hon skådespelar: suckar, kröker mungipan, himlar med ögonen, vrider händer, fingrar på munnen, hårtestar-ALLT som gör att varje scen med Lesley-Anne Down blir ett uniqum!!
Att hon sedan har kemi med alla sina motspelare är ett extra plus!!
Joseph Mascolos Massimo satte henne på piedistal, nästan kvävde henne i sin dyrkan.
Alkoholiserade Deacon däremot,lät henne blomma ut; uppmuntrade hennes vilda sida och bejakade Jackies flamboyanta jag!!
Och där är vi nu här hemma i Sverige!
Deacon har fått återfall-"tack vare" lömske Masssimo och försöker nära på våldföra sig på Jackie för att sedan inse sitt misstag och köra henne på porten.
Och Lesley-Anne Down levererar som bara hon kan!!!
Visst kan det tyckas märkligt att en så vacker kvinna kan spela mor till Jack Wagner, som knappast är tjugo år yngre-men på något vis lyckas hon med det....
Lesley-Anne Down har en lysande framtid som Jackie Payne Marone....!!
Men så har hon fin meritlista också...; Har medverkat i Herrskap och Tjänstefolk, slog igenom här hemma som Madeleine i Nord och Syd, syntes i Dallas som Stephanie Rogers mm.mm.
Hennes brittiska uttal adderar en speciell klang till hennes skådespeleri och hon andas europeisk aristokrati...!
Hoppas få njuta av denna finfina aktris i svensk Tv länge än. Glamour rullar tryggt vidare och så länge Jackie finns med känns det säkert att hänga med på resan i detta mitt vardagsnöje!!!
eja

Kommentarer
Postat av: Monica

Åjo,nog är LAD känd från Herrskap och Tjänstefol i Sverige,det var där vi såg henne först,som den bortskämda Georgina.
Lesly är helt underbar,det håller jag med om.
Monica¨.

2007-05-08 @ 08:30:33
URL: http://thewritestuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0