Miss World Sweden på Stinsens shoppingcenter i Sollentuna!

Idag var det uttagning till Miss World Sweden  2007 i Sollentuna, region norra Stockholm.
Podie var uppbyggt mitt i Stinsen shoppingcenter och några minuter efter 13 drog dret hela igång med introduktion av glamourmodellen  Marie Plosjö som anlitats som konferencier för hela spektaklet.
I en DJUPT skuren urringning tog hon så emot applåderna och satte igång finalen.
11 förväntansfulla kvinnor intog så scenen först i sommarkollektion från bikbok och sedan vardagsklädd för att sedan visas upp i aftontoilette!
Det stod ganska snart klart vem som var publikens favorit-men skulle hon vinna domarnas omdöme??
Detta upprepades kl 14 och 15 då det var dags för stor final.
Jag överraskades av att det var så pass många invandrare i publiken.
Verkar som om detta glitterevenemang engagerade folk över alla gränser...
Ett 100-tal var vi vid första visningen, något färre vid andra för att öka igen till finalen.
Roligt av arrangörerna att försöka förankra tävlingen bland vanligt folk och inte endast  krogbesökare vid midnatt....
Sverigefinalen av Miss World Sweden hålls i början av september på Café Opera och blir säkert spektakuell.
De tre i topp annonserades så  och vinnaren presenterades med fanfar och blixtrande kamerablixtrar!
Min favorit tog silverplatsen-endast slagen med en(!) poäng, enligt arrangören vid "snack" efteråt!!
Nu återstår Sverigefinalen och den STORA tävlingen som troligtvis kommer att hållas i Polen i år igen-i oktober!!
Sammanfattningsvis-Det var glitter och glam på Stinsen, rätt Miss vann, enligt publiken(även om jag höll på tvåan).Arrangemanget var klanderfritt-Nu hoppas jag på en värdig vinnare i september och att Sverige placerar sig bra i Miss World 2007 i oktober(november enligt vissa forum).
eja

Kommentarer
Postat av: Monica

Marie Plosjö?Jag trodde Nya Fröken Sverige hade mer cash än så och kunde anlita en riktig konferesier?Emma Wiklund tex! Det är en vacker kvinna.
Monica.

2007-05-20 @ 16:58:41
URL: http://thewritestuff.blogg.se/
Postat av: annen

Kul att du åkte iväg och såg det hela!

2007-05-20 @ 23:45:34
URL: http://medlem.spray.se/glamoglitter
Postat av: eja

Bästa Monica, nu var det här MISS WORLD SWEDEN-Nya Fröken Sverige är en helt annan arrangör.
Miss World Sweden känns ärligare-försöker inte göra sig finare än de är(!!!) Däremot tycker jag nog de kunde göra bättre än Marie Plosjö...!!
Annen, evenemanget tog tre timmar så jag fick ta EXTRA lång ledighet från jobbet denna lördag....
Men det var det värt , en stund bland Glitter o Glam!!
eja

2007-05-21 @ 22:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0