Pam Tillis, Countrydrottning med egen profil...

Pam Tillis är en av mina favoriter i countrygenren. Hon är dotter till legenden Mel Tillis och har gjort ett flertal goa countryalbum. Driver dessutom en egen scen i Branson, Missouri och jag önskar komma dit en dag...
Lyssna in er på hennes hemsida så förstår ni....
Pam har en speciell röst-spröd, men ack så ljuv! Låtarna har gammal god honkey tonk-feeling med ibland modernt arrangemang.
Typiskt så ska denna pärla turnera i Norge (!) i sommar-men ingen spelning väntas här i Sverige....
Får nöja mig med min Cd-samling och info på hemsidan.http://www.pamtillis.com/
En rolig notering-Pam Tillis påminner mig om en svensk god countrysångerska; Christina Lindberg!
Det är lustig så lika de är-både till utseende och röst!!!
Christina återkommer jag snart till i nytt inlägg.
Idag är det  "allt ljuspå Pam Tillis" som gäller!!!
Absolut en av countryns bästa Drottningar!!!!
eja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0