Dansbandsdrottningen rasar-Mer dansbandsmusik i radion!!

KIKKI är upprörd-ja nästan kränkt, skriker löpsedlarna.
Och jag håller med!!
Varför spelas aldrig hennes musik i de svenska radiokanalerna??
Ständigt och jämt detta dunka dunka...
När ska vi få höra KIKKIs fina Handen som rörde mig, finfina tolkningen av Blue Virgin Isles och gamla godingar som Ett hus med många rum och En timme för sent...??
I Stockholmsområdet finns Svenska favoriter och på nätet Dansbandsradion men tänk på alla äldre som inte kan med datorer ännu??
Nog måste de väl få lyssna...Och alla unga dansbandsälskare!!
Och så finns vi som älskar dansband och schlager/svensktopp UTAN att dansa.
Spela för oss också-Wizex, Fernandoz med Git Persson mfl.mfl.
Heder till KIKKI som fört upp detta på löpsedlar och högsta nivå.
Nu gäller det bara att få pamparna på radion att öppna sig, vidga vyerna och se att folk vill höra mer dansbandsmusik!!
eja

Kommentarer
Postat av: annen

Bravo, det är tur att Kikki har dig eja. Du är en riktig hedersknyffel som tar upp hennes besvär så här på din blogg. Hygglo där! Du kanske tror jag skojar men jag menar vad jag skriver.

2007-09-05 @ 21:44:23
URL: http://medlem.spray.se/glamoglitter
Postat av: Anonym

"Blue Virgin Isles" och "En timme för sent" tillhör visserligen Kikki Danielssons solokariär och inte hennes dansbandskarriär (vilket "Ett hus med många rum" dock gör). Men jag håller med, det var roligare under 1980-talet och 1990-talet då hennes låtar spelades mer i Sveriges Radio och låg på Svensktoppen (inte bara bra men uttjatade låtar som "Bra vibrationer" och "Papaya Coconut"). Jag gillar främst då hon sjunger ballader och countrylåtar (även om ungefär 90 % av countrylåtarna hon sjunger är coverversioner). Ballader som "En enda gång" (4:a i svenska Melodifestivalen 1992), "Som en sol", "Regnet som föll i går" är också fantastiska. Det finns även många andra bra låtar som "Dagar som kommer och går" och "Ge mig sol, ge mig hav" (Det är väldigt mycket med Solen i Kikki Danielssons låtar, fast hon inte skrivit så mycket själv. Däremot skrev hon text på svenska till "Here You Come Again", som "Här är jag igen" och där handlar det också lite om Solen).

2008-06-19 @ 22:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0