Miss Venezuela-drottning av nationella skönhetstävlingar!

I torsdags avgjordes årets Miss Venezuela i en fyra(!) timmar lång direktsändning som du kan se delar av på You tube.
Här var glitter, sång och gala i ett härligt spektakel!
Som man önskar att Fröken Sverige fortfarande visades i tv-med seriösa arrangörer som inser tävlingens storhet!
Nåväl-i denna final glittrade det och gnistrade.
Min favorit tog sig lätt till topp 5 där tre vinnare ska utses.
1an representerar Miss Universe, 2an Miss World och 3an Miss International-alla under 2008!
Så döm om min glädje när Hannelys Quintero tar hem andraplatsen och blir nästa års Miss World-kandidat för Venezuela.
I henne har de en segeraspirant, sanna mina ord!
Även 3an, Dayana Caroline Colmenares, är  en personlig favorit som kommer att göra bra ifrån sig i nästa års Miss International!
Vinnaren då?
Jovars, Miss Amazonas är vacker-men knappast min favorit.
Vi får se hur det går för Dayana Mendoza i nästa års Miss Universe.

Galan utsattes för ett attentat när en man ur publiken trängde sig förbi säkerhetsvakter och ryckte kronan av just min favorit Hannelys Quintero.
Han överbemannades snabbt och fördes ut ur arenan.
Senorita Quintero hämtade sig fort och kunde medverka i den efterföljande presskonferensen.
Men tänk om mannen hade haft värre avsikter?
I dessa tider kan man inte vara nog säker så arrangörerna lär få sig en näsbränna efter denna fadäs.

Nu hyllar vi de nya skönhetsDrottningarna som ska föra världens Skönhetsnation No Uno till toppen under 2008!
eja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0