Drottningens arv...!

image351

5 mars släpper vår sångdrottning albumet KIKKIs bästa som sammanfattar vår sångfågels 35 år i schlager/dansband/rock-branschen!
Skivan innehåller 50 låtar som spänner över åren 1973-2008. Många go´bitar lovas, bl.a Varför är kärleken röd, Ge mig sol, ge mig hav, Singles bar etc. etc.
Ett MÅSTE för oss KIKKIälskare!
Dansbandsbloggaren Michael Nystås skriver texten till minibiografin som ingår i Cd-konvulutet, som den KIKKIkännare han är.
Läs gärna hans blogg www.dansbandsbloggen.se för det senaste om KIKKI och andra stora dansbandsstjärnor i vårt avlånga land.
Så roligt som detta är önskar jag ändå litet nyskrivet material av vår schlagerdrottning, gärna med countrystuk, något KIKKI levererar så bra!
Men nu stämmer jag in i hyllningssången och gratulerar KIKKI till 35 härliga år i musikbranschen!!

eja

Kommentarer
Postat av: Monica

Läckert dragspel ;)

Monica.

2008-02-17 @ 11:36:42
URL: http://thewritestuff.blogg.se/h
Postat av: annen

snygg hatt!

2008-02-18 @ 23:09:34
URL: http://medlem.spray.se/glamoursallskapet
Postat av: Anonym

Håller med, ballader och country är det hon skall sjunga.

2008-10-19 @ 15:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0