Dolly-mania i skymundan!

Dolly Parton medverkade i två rätt undanskuffade program härom veckan-och så bra de var! Först och främst dokumentären i kanal 9 i söndags som visade hela hennes liv från liten flicka och fram till år 2006. Helt underbar! I två timmar insöp jag historien om denna sångDrottning som gett oss så mycket inom nöjesindustrin. Vilken entusiasm, vilken livsglädje! Såg också, av en slump, American Idol, där deltagarna fick välja varsin Dolly-låt att tävla med under ett slags countryvecka.Dolly var själv med och peppade deltagarna med varma visdomsord och chosefria , hjärtliga kommentarer. I del 2 uppträdde hon själv och gav oss Jesus and gravity, som hon framförde som bara Dolly kan med tjorop, Hallelujamoments och allt! Detta var verkligen en trevlig Dolly-vecka som jag så när missat om jag inte lusläst Tv-tidningen och kommit hem extra sent om tisdagen och knäppt på Tv4 av en slump. Känns nästan som en bonus, annars längtar man i flera dagar tills programmet sänds, nu blev de glada överraskningar! eja

Kommentarer
Postat av: Camilla Aggeborn

Har bytt bloggnamn nu så du hittar mig på www.Myrrah.blogg.se Hoppas du var en av mina trogna läsare. ha en bra kväll

2008-07-31 @ 22:58:10
URL: http://myrrah.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag är inget fan av Dolly Partons religösa tongångar,här skall det vara glad-country!

2008-08-01 @ 19:15:33
URL: http://thewritestuffblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0