Konståknings-VM 2008 är över...!

image377image378

Men så vackert och spännande årets VM i konståkning varit!!
Göteborg har verkligen ordnat en rafflande tävling.
Och vilka isprinsessor och Drottningar som hänfört!
Särskilt japanskan Asado som lyckades knipa guldet trots allvarligt fall i början av sitt program.
Finskan Laura Lepistö gjorde också ett fantastiskt friprogram och åkte upp sig  13 (!!) placeringar!
Också svenska Viktoria Helgesson visade att hon är ett löfte att räkna med framöver.
Herrarna Kristoffer och Adrian gjorde också bra ifrån sig, särskilt sistnämnda som från ingenstans knep 13platsen.Detta bådar gott inför framtiden för svensk konståkning!
Isdansparet från Canada som tog hem silver bör också premieras-så vackert, så graciöst!-inga "trasor" som blåste i vinden, enkla kläder som matchade de rena, fina rörelserna.
Detta var för övrigt Canadas VM.
Jeffrey Buttle åkte hem guldet för herrarna med den äran!
Frankrike, Tyskland, Italien, USA, Ryssland, Korea tog också de medaljer.
Synd att Ryssland är i en svacka vad gäller konståkning just nu-saknar de vackra klassiska program de brukar leverera...
Men kort sagt VM i Göteborg får 8 Drottningtroner av 10 -synd bara att det skulle avgöras i påskveckan, många är lediga och reser till fjälls eller varmare breddgrader,och en annan sliter som ett djur i blomaffären...

Nu ser vi fram mot nästa års VM-heja Sverige!!!

eja

Kommentarer
Postat av: Aiila

Adrian vad grym! =)

2008-03-23 @ 17:07:00
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: annen

Hela föreställningen var som en påse konfetti, det haglade in stjärnor, den ena var bättre än den andra, den ena var vackrare än den andra men alla var tillsammans väldigt mycket show, konst och elegans. Samma visa varje år. Underbar sport.

2008-04-01 @ 12:14:34
URL: http://medlem.spray.se/glamoursallskapet
Postat av: Monica

Ja det vra fint,men jag saknade svettiga karlar med mustiga låt =)

2008-04-04 @ 10:04:38
URL: http://thewritestuff.blogg.se/h
Postat av: Monica

Grrr,lår skall det vara.

2008-04-04 @ 10:05:02
URL: http://thewritestuff.blogg.se/h
Postat av: Tony

Hej jag heter Tony älskar Konståkning jag undar om du åker Konståkning för det se ut som du åker Konståkning på din blogg jag har också en blogg den heter www.issko.blogg.se jag hpoosa att du svar på min fråga Tack och besök jänna min blogg också Tack snälla

2008-12-24 @ 23:31:27
URL: http://issko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0