Marie Plosjö sätter kronan på plats i år igen!

image366

Har fått vänligt mail av Marie Plosjö där hon lovar att hon kommer att sätta kronan på vinnaren även i årets Miss World Sweden!
Antar att Annie Oliv således kommer att vara side-kick i uttagningen av årets kandidater, eller så har hon hand om de lokala finalerna medan Marie  fungerar som konferiencier för finalen.
Man må tycka vad man vill om det, Marie är glamourös men i mitt tycke kanske inte  den man först tänker på när det gäller Miss-tävlingar...(??)
Hoppas bara att årets uttagning av Miss World Sweden får större utrymme i svensk press-se bara hur bra det gick för Annie i fjolårets Miss World-en 4eplats blev det minsann!!
Nu är det väl snart dags att sparka igång mIss World Sweden 2008- med Marie Plosjö och Annie Oliv som programvärdar(?)!!

eja

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag är benägen att hålla med.Marie Plosjä är säkert snäll och rar men jag tyckte mig höra att detta skulle vara "NYa Fröken Sverige",att baddräckter,lättklätt etc.. var förlegat.Det är därför jag ställer mig undrande till Fr.Plosjös medverkan.Jag dömer henne inte det är ledningen jag ifrågasätter.

Monica Blom.

2008-03-10 @ 08:45:19
URL: http://thewritestuff.blogg.se/h
Postat av: eja

Lugn fröken blom, detta är MissWorldSweden, inte Nya Fröken Sverige. Den tävlingen lever i bakvattnet och försöker ändra sig till något den inte riktigt vet vad det är...Vinnaren där åker till Miss Universe och där ingår minsann badräkt etc. Tycker de kunde låta någon annan ta över rättigheterna om de inte kan ställa upp på tävlingens regler.
Hoppas dock mycket på Nya Fröken sverige-Lina Hahne i årets Miss Universe! Heje, heja, skanderar eja!!!

2008-03-10 @ 08:51:32
Postat av: Marie Plosjö

Hej.

Jag kan förstå tanken bakom att det skulle vara en krock att "nya" Miss World Sweden inte har ett badräktsmoment och jag har figurerat lättklätt. Jag har dock gjort en hel del andra saker som uppskattats av människor runt omkring mig än att bara strutta omkring halvnäck. Att vara seriös har inte med klädesval eller avsaknaden av kläder att göra. Det som är av betydelse borde vara hur jag uppför mig och hur jag väljer att förvalta min tid här i livet. Om en människa någon gång i livet har valt att vara med på bild halvt avklädd så borde denna människa INTE endast bli bedömd efter det. Tänk så många människor som har testat att röka, testat att dricka, testat att ta droger, testat att ha sex med två personer, någon gång ha svurit eller kanske slagit till någon. Vi har alla (tror jag) gjort saker som inte alltid faller inom ramen av vad som anses perfekt av någon. Jag tycker själv att det finns långt mycket värre saker att fördöma än att ha ställt upp på bild lättklädd. En sak som endast kan skada den som väljer att vika ut sig, ingen annan.
Hur många tjejer väljer inte att vika ut sig, men är otrogna, dricker allt för ofta, tar droger, har sex med allt och alla (inte för att jag fördömer någon som väljer att bejaka sin sexualitet) men som själv kan klaga på någon som bara valt att vara med lättklädd på bild och som sen har en ambiton att ge kärlek och omtanke till sin omgivning. Som inte super, som inte tar droger som inte är otrogen som utbildar sig och gör sitt bästa för att vara en god människa.
Jag tycker det är så fel fokus att stirra sig blind och klassa in människor som de vore mer eller mindre värda för att de ibland testat gränser. En del står för det öppet när andra gör saker men utåt sett aldrig skulle erkänna det för sin omgivning. Jag står för den jag är och jag är inte bara ett platt skal eller en person som endast har en sida att visa upp. Jag är mångfacetterad precis som du eller som vem som helst antar jag.

Önskar en skön dag!

Mvh,

Marie

2008-03-18 @ 12:00:26
URL: http://www.finest.se/marieplosjo
Postat av: Marie Plosjö

Hej.

Jag kan förstå tanken bakom att det skulle vara en krock att "nya" Miss World Sweden inte har ett badräktsmoment och jag har figurerat lättklätt. Jag har dock gjort en hel del andra saker som uppskattats av människor runt omkring mig än att bara strutta omkring halvnäck. Att vara seriös har inte med klädesval eller avsaknaden av kläder att göra. Det som är av betydelse borde vara hur jag uppför mig och hur jag väljer att förvalta min tid här i livet. Om en människa någon gång i livet har valt att vara med på bild halvt avklädd så borde denna människa INTE endast bli bedömd efter det. Tänk så många människor som har testat att röka, testat att dricka, testat att ta droger, testat att ha sex med två personer, någon gång ha svurit eller kanske slagit till någon. Vi har alla (tror jag) gjort saker som inte alltid faller inom ramen av vad som anses perfekt av någon. Jag tycker själv att det finns långt mycket värre saker att fördöma än att ha ställt upp på bild lättklädd. En sak som endast kan skada den som väljer att vika ut sig, ingen annan.
Hur många tjejer väljer inte att vika ut sig, men är otrogna, dricker allt för ofta, tar droger, har sex med allt och alla (inte för att jag fördömer någon som väljer att bejaka sin sexualitet) men som själv kan klaga på någon som bara valt att vara med lättklädd på bild och som sen har en ambiton att ge kärlek och omtanke till sin omgivning. Som inte super, som inte tar droger som inte är otrogen som utbildar sig och gör sitt bästa för att vara en god människa.
Jag tycker det är så fel fokus att stirra sig blind och klassa in människor som de vore mer eller mindre värda för att de ibland testat gränser. En del står för det öppet när andra gör saker men utåt sett aldrig skulle erkänna det för sin omgivning. Jag står för den jag är och jag är inte bara ett platt skal eller en person som endast har en sida att visa upp. Jag är mångfacetterad precis som du eller som vem som helst antar jag.

Önskar en skön dag!

Mvh,

Marie

2008-03-18 @ 12:00:42
URL: http://www.finest.se/marieplosjo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0