Vikki Carr i Latin Grammys Awards!!



Äntligen en TV-sändning där denna latinamerikas egen Lill- babs eller KIKKI Danielsson  får synas i svensk TV.
Jag köpte mitt första album av denna skönsjungande senorita  i början av 90-talet under ett besök i solparadiset Florida.
Vikki glittrade på omslaget och musiken grep tag i mig- schlagers på spanska som jag sett denna superstjärna framföra i Galavision hemma i tv-rummet.
I dessa glittriga Tv-shower där publiken stegade fram mitt under framträdandet och överräckte rosor till den tacksamma sångerskan....!
Vikki är faktist född i USA, El Paso ,Texas minsann.
Hon har släppt 59 (!) album och medverkat i  både film-musikal och Tv-produktioner under åren.
Hon är djupt älskad av sina fans och dyker upp i olka tv-shower hela tiden.
Här hemma i Latin Grammys awards idag fredag kl 23.20 i kanal 9-ni vet kanalen som visar underbara Mad men...!

eja

Kommentarer
Postat av: annen

ledsen, men har aldrig hört talas om denna kvinna/artist tidigare, kul att du uppmärksammade henne

2008-11-22 @ 18:39:12
URL: http://medlem.spray.se/glamoursallskapet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0