Miss Tourism Queen International 2009!

Den har helt kommit i skymundan av Miss Universe men imorgon avgörs årets Miss Tourism Queen International i Kina.
Vi har svenskt deltagande,men hon presenteras utan namn och trots att jag känner igen henne kan jag inte åminna mig-det är ett finskt dubbelnamn så mycket vet jag.
Nåväl. Man har delat ut flera specialpris, bl.a Miss Charm som vanns av Brasilien, och Miss Disco Queeen som vanns av Frankrike.

På den enda lista jag kommit på ligger Franska Polynesien etta, följt av Brasilien, Filippinerna, Altairegionen, Indien,
Martinique, Bali, Sibirien, Danmark, Canada.

Som ni märker tävlar man här även i olika regioner, således har Ryssland med flera  olika kandidater, ävenså Brasilien  m.fl.
En del finner detta orättvist, men så lyder ju namnet Miss Tourism Queen.

Tävlingen direktsänds i Kina där den är mycket stor, här hemma röner den ingen uppmärksamhet.

Men Drottningar! sticker ut hakan och bevakar. Själv är jag förtjust i Miss Bolivia och Braslilien som mycket väl kan vinna krona och ära.

Imorgon vet vi!



Men vilken intrikat Sverige-dräkt vår svenska representant bär...! Aningens kort för Drottningars! smak.



Och här är aftontoiletten....Men vad har hänt med frisyren??!!!



Vackra Venezuela fick pris för bästa aftontkreation!



Här skymtar flera deltagare i sina aftonklänningar....

eja



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Hon heter Sanna-kaisa och har varit med i sverigefinalen av miss earth tidigare om jag inte minns helt fel. Hennes blogg finns här http://sannakaisas.blogg.se/



2009-08-27 @ 16:37:33
URL: http://ciasmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0