Nu har den kommit....!


Bild av skivkonvolutet

Härom dagen damp den ned i postlådan-skivan jag längtat och trängtat efter så!!

Yardena Arazis alla hits samlade på en dubbel-CD!!

Och visst lever den upp till förväntningarna; Goa härliga 80-talsschlager när genren är som bäst, vackra israeliska folksånger, undersköna stämningsfulla ballader, arabiska musikstycken med orientalisk sång...Allt finns med på denna suveräna skiva.
Tänk att det skulle dröja 25 år innan jag upptäckte denna schlagerDrottning???
Nog minns jag henne från schlaget 1988 när Celine Dion vann-Yardena strålade som den världsartist hon är och slutade 7a i  finalen.
Sedan dess är hon Israels största sångerska endast "hotad" av så tragiskt bortgångna Ofra Haza.
Om ni vill upptäcka en gedigen sångerska som aldrig slutar stråla uppmanar jag er att besöka Yardenas officiella hemsida www.yardena-arazi.com  och njuta av denna världsartist!!
Väl mött!!

eja



Från skivkonvolutet-notera den så kallade israeliska schlager-kören. I många år körde de med en fem man stark kör som tillsammans med artisten tågade fram över scenen.
Mycket effektfullt!
Denna låt blev 2a i Kdam(israeliska schlagertävlingen 1983)
Shiru shir Amen

Mycket bra låt som borde vunnit och kommit med i stora finalen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0