Elisabeth Andreassen levererar!



Sent om sider fick jag nys på Bettans senaste CD Spellemann.
Köpte den innan hon medverkade i Allsång på Skansen men har först nu tagit mig tid att avnjuta den.
Och så vacker den är!!
Här ger sig schlager-country-pop-Drottningen på gamla folkmelodier som t.ex Klinga mina klockar samt nyskrivna såsom Nu mår jag mycket bättre med text av självaste Kristina Lugn.
Även Benny Andersson och Orsa Spelmän medverkar på skivan, så också Elisabeths dotter Nora.
Det är gammalt och nytt-mycket i folkviseton men även Ted Gärdestad finns representerad.
Detta är kanske inte riktigt min absoluta favoritmusik men Bettan sjunger med hjärtat och levererar suveränt.
Åtta starka Drottningtroner av 10 ska vår folkliga norsk-svenska föräras för detta norsk-svenska album där flera låtar framförs på just norska.

Bra jobbat, Bettan!

Nu knäpper jag på spår nr 6 och avnjuter låten Bettan  så elegant levererade i Allsång på Skansen, då tillsammans med Schlagervinnaren Alexander Rybak; Det är vi ändå, en klappvänlig sak som gör en glad!

eja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0