Blir det någon Miss World Sweden 2009?

Nu är det bara tre månader kvar tills årets Miss World-final hålls den 12 december i Johannesburg, Sydafrika.
Och ännu vet vi inget om svenskt deltagande i världens största skönhetstävling!

Organisationen MissWorldSweden har inte kommit till skott, men det står andra intressenter och väntar.
Bl.a Joakim Granbergs Starworld som ju tagit över Miss Universe Sweden.
Men det är dyrt att skicka en deltagare till ett sådant känt event som miss World är och det behövs starka sponsorer...
Så kan man ju undra vad Nya Fröken Sverige planerar?
De blev ju av med rättigheterna till Miss Universe så kanske Miss World vore mer i deras stil; Skönhet med ett syfte, som ju är tävlingens motto.

Själv ser jag gärna Renate Cerljen som  vårt hopp i Miss World 2009.
Flera länder sänder samma deltagare till de stora tävlingarna.
Renate har redan gjort sig ett namn bland Miss-fansen och har en stadig grund att bygga vidare på.
Dessutom studerar hon till hälsopedagog, vilket är en bra plattform för välgörenhetsarbetet som är ett av delmomenten i tävlingen.

Snart borde vi få svar på frågan;
Vem är Miss World Sweden 2009!?

eja

Kommentarer
Postat av: Belle

Hej Eja.



Har Joakim Granberg sagt att han är intesserad av att ta över Miss World Sweden?

2009-09-12 @ 13:07:11
Postat av: eja

Japp!

jag har kontaktat honom om detta , men det är mycket dyrt att sponsra 2 stora tävlingar.

Vi får helt enkelt se hur det slutar...

eja

2009-09-12 @ 20:05:59
Postat av: Belle

Bra!



Jag är väl inte helt förstjust i Renate, men kvaliteten på kandidaterna i årets Miss Universe Sweden är det bästa jag har sett i en svensk skönhetstävling på länge!



Jag hoppas bara att vi får se en Miss World Sweden i år. Om Granberg tar över så är det väl troligt att han väljer någon av tjejerna från MU Sweden? Jag hoppas då på Michaela eftersom Miss Europe inte verkar bli av i år. Det vore roligt om hon får en chans också.

2009-09-12 @ 21:39:44
Postat av: eja

Jag hoppas fortfarande på renate-hon har en stooor fan-base ute i världen.



eja

2009-09-13 @ 21:24:55
Postat av: Belle

Jag vill inte låta negativ. men om du tittar runt på de olika internationella forumen så tycker jag inte att hon har någon stor fanbase. Hon var knappast på någon topplista inför Miss Universe och nu tycker många att Sverige inte förtjänade att komma med i topp 15. Tvärtom många tycker att hon ser ut som en man.

2009-09-13 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0