Natalie Diko om sig själv,skönhetstävlingar, och Miss Universe Sweden!!

1.Så hur känns det att vara en av de 12 som gör upp om Miss Universe Sweden 2011?
-Det känns riktigt bra och jag ser verkligen fram emot att visa vad jag kan.
 
2. Vad är din relation till Miss Universe? Är detta ett mål eller hamnade du i finalen av en slump?
-Jag har följt Miss Universe så ofta som jag kunnat. Jag har en hel del kunskap om tävlingen då jag följt den på nära håll. Jag har även vänner som varit med tidigare vilket gett mig en större inblick i det hela och därför känner jag mig än mer motiverad. Det är absolut ingen slump att jag hamnat i finalen, jag har haft det i tankarna och jag gick verkligen in för att ta mig vidare, är väldigt tacksam för chansen och som jag skrev tidigare ser jag fram emot det.
 
3.Vilken är din ålder, såg du de stora direktsända finalerna av Fröken Sverige på 90 -talet?
- Jag är född 1990, är 20 år gammal. Jag har väldigt svaga minnen utav de stora finalerna av Fröken Sverige. Men jag har fått det bekräftat av mamma att jag redan i ung ålder tyckte om att se programmet. Det är inget som förvånar mig, jag har alltid varit intresserad av skönhetstävlingar. 



4. Varför ska just DU bli Miss Universe Sweden?
-Det är en svår fråga att svara på, men jag har alltid haft det i huvudet att en vacker dag ska jag stå på scenen som vinnare. Jag tror på att hårt arbete lönar sig i längden och om man verkligen är ambitiös och  ödmjuk så kommer man tillslut få tillbaka allt jobb man lagt ner. Om det är denna gång eller nästa återstår att se, jag brinner verkligen för detta och kommer göra allt för att representera Sverige på så bra sätt som möjligt.
 
5.Erfarenhet av skönhetstävlingar?
-Jag deltog i Miss Croatia år 2008. Det var en audition i Sverige för att sedan tävla i Kroatien och göra upp om Miss Croatia. Vill tillägga att jag "bara" var 17år gammal, kände mig väl inte direkt redo för ett så stort evenemang. Men som med allt annat i livet tar man lärdom av saker och ting, jag fick större inblick i sådana typer av tävlingar och nu känner jag mig absolut redo.
 
6.Vad tycker du om skönhetstävlingar?
-Det är en glamorös tävling som jag alltid tyckt om att följa.

7.Hur göra för att öka uppmärksamheten kring skönhetstävlingar i Sverige?
-Jag tycker att man är inne på rätt spår. Proffsiga evenemang, och mycket reklam. Den här gången sänds Miss Universe tävlingen via internet, men det hade varit bra om finalerna hade sänts i TV. På så sätt når man ut till det svenska folket på ett bättre sätt och jag tror det hade uppskattats. 
 
8.Fritidsintressen/hobbies?
-Jag brukade tillägna de flesta utav mina dagar till att spela handboll. Det är en idrott som jag varit aktiv i, men sedan några år tillbaka har jag bara haft det som en hobby. Utöver träningen tycker jag om att umgås med mina vänner/familj och shoppa.

9. Vad vet du om Miss Earth/Miss International som ju också ska utses under Miss Universe Sweden-finalen?
-Jag vet att Miss Earth är den tredje största tävlingen efter Miss Universe & Miss World. Jag vet att det är en miljömedveten tävling och det ger också en chans att skänka pengar till välgörenehet. Miss International är väl något mindre än de jag nämnt innan. Men i Miss International är inte utseendet allt, de tittar även på andra saker ex. intelligens, kunskap om övriga världen m.m.
 
10.Följer du skönhetstävlingar via webben/media?
-Numera kan man nästan följa allt via internet och det är något jag utnyttjat. Har kollat på vilka typer utav uppgifter man kan ställas inför och försökt lära mig så mycket som möjligt utav tidigare deltagare. Tycker även det är underhållande att kolla på.
 
11.Modeintresserad/modellaspirant? 
-Jag har alltid varit modeintresserad. Mode är något som jag älskar att följa, jag läser kataloger för att hela tiden hålla mig uppdaterad om det senaste. Just nu har jag bara denna tävling i tankarna men framöver skulle jag kunna tänka mig att jobba som modell om rätt jobb dyker upp.

12.Vad vill du göra som Miss Universe Sweden?
-Som Miss Sverige vill jag sända ett budskap att allting är möjligt bara man har viljan, jag är en helt vanlig tjej med drömmar som vilken annan tjej som helst. Få tjejer att tro på sig själva och inte vara rädda för att ta för sig. Jag vill också visa att det inte bara är den kaxiga typen som alltid lyckas utan att ödmjukheten också är en styrka.

 
13.Familjeliv?
-Jag bor i Malmö tillsammans med Mamma, Pappa & lillasyster. Vi har även en schäfer som heter Vegas som också är en del utav familjen.
 
14. Övrigt..
- Läser till fastighetsmäklare på Malmö Högskolan. 


Drottningar! tackar Natalie för hennes svar-många genomtänkta som visar att Natalie är en kvinna med skinn på näsan-och målmedveten!

Lycka till! den 11 juni!

eja
  

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Supervacker! :)

Skulle ni forresten kunna beskriva skillnaden mellan Miss Universe och Miss International? Super confused!

2011-06-11 @ 05:06:13
URL: http://pinkgirlsplaybetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0