Nationalkostymerna som glittrar 2011!



Dominikanska republiken som glittrande sjöjungfru.



Cayman Island följer trenden med glittrigt i blått och plymer med mera.



Ecuador i fjädrar och attiraljer.



Miss Frankrike i tävlingens bästa National Costume 2011! Fantastisk Marie Antoinette!!



Rött är turfärgen i Kina-månne här också minsann?



Patriotiska Miss USA i roligt upplägg.



Färgglad fågel från Bolivia.



Värdnationen i smart kostym!

Så mycket glitter-särskilt från latinamerika, och smarta dräkter från t.ex Frankrike och Braslilien Men Sverige då?
Hur blev det med vikingadräkten på Ronnia?
Tja-det bidde en tummetott.
Se själva:



Hur jag än vänder och vrider på det ser jag inget som helst svenskt över den här kostymen. Sverigedräkten hade smält högre tror jag det!
Tur att National Costume inte är ett tävlingsmoment i Miss Universe detta år-vi hade knappast haft någon chans, eller?

Tur att Ronnia blev Miss Photogenic och kan stoltsera med det inför finalen natten till tisdag.
Blir det månne svensk placering bland de 16 i topp?
Drottningar! håller tummarna!

eja

Kommentarer
Postat av: davve

Ja, ronnias national dräkt i sig är kanske inte är så svensk..men hatten är gjord av Fröekn Sverige 1974s dotter som dog i en bilolycka (tror jag) år 2009.. hon gjorde den i present till sin mamma..



sen träffade ju ronnia fröken sverige 1974 eva-kristine tror jag hon heter o då fick ronnia låna hatten.......



så lite gulligt sådär.

2011-09-10 @ 22:45:28
Postat av: davve

Jag tycker också att från vad jag såg i de preliminära tävlingarna att Ronnia faktiskt förtjänar en topp15 placering. Sen hur det går därifrån är dock mer osäkert....pågrund av den hårt vinklade latina-favoritismen i miss universum. tyvärr

2011-09-10 @ 22:47:39
Postat av: dee

vilken tid e finalen ? vart kan man se den ?

2011-09-10 @ 23:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0