Vilken skiva KIKKI!!!



Som hon strålar allas vår KIKKI!
Och det har hon rätt till.
Nya skivan  Första dagen på resten av mitt liv är fantastisk!
Vi som väntat länge har verkligen fått vårt lystmäte mättat!

Det är country, litet dansband, rock och både nytt och oväntat från vår sångDrottning!
Första spåret Wagon Wheels sätter tonen-detta är en tuffare KIKKI än på länge-och hungrigare.
Det är vågade lösningar och rockigare tongångar.

KIKKI har skrivit två texter själv-särskilt Låt min starka låga brinna, speglar hennes känslor för vad hon upplevt under livet.
Men nu är hon på gång igen.
Inga lösa skott, Wine and roses, Första dagen på resten av mitt liv är alla goa rediga countrydängor.

Särskilt vill jag påskina Varje sång har ett slut och Backstreets of my heart som tilltalar mig enormt.

Hela skivan är en fullträff-kan inte bli annat än tio Drottningtroner-av 10 möjliga.



Skivomslaget( ej ovan) är också intressant. En något vemodig Drottning tronar framför somrig bakgrund. Och den gröna baksidan är rogivande och lovar en spirande framtid.

KIKKI rev av några låtar i Gokväll härom dagen.Programmet finns fortfarande att se på svt.play.

Wagon Wheels är årets KIKKI-hit!

eja

Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

Hejsan!



Tycker ni borde skriva lite om Miss Bikini International, Miss Earth osv!

2011-04-18 @ 12:42:58
Postat av: Swedish Country Dance Bander

Jag köpte albumet i fredags, och det har gått varmt sedan dess. Underbar revansch. Är framför allt svag för spår som "Maybe I'l Do", "Wagon Wheels" och "Wine & Roses". Jag hörde "Wagon Wheels" på radion (SR P4) någon vecka tidigare och kände igen Kikki Danielsson direkt, men undrade om det var sant?

2011-04-18 @ 23:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0