Josefine Englunds funderingar inför Miss Universe Sweden 2011!

Detta är Sveriges största skönhetstävling. Vad har du
 för erfarenhet av sådana?
 
-Jag har deltagit i mindre tävlingar förut. Men skulle inte säga att jag är erfaren..
Jag har inte haft de rätta måtten för att få  topp-placeringar! Har aldrig satsat 100% förrän nu.


 Det skall koras flera Misser bl.a Miss International-vad
 har du för sepeciell talang(såsom dans, sång, artisteri
 eller något helt annat som kan premieras) att tävla med i
 den tävlingen?
 
-Jag har ju inte det.. Jag har ägnat min ungdom för bollsporter som basket,fotboll och innebandy. Så jag har aldrig varit en scenmänniska! Men folk kanske vill se mig jonglera med en fotboll! skämt o sido! :)

 
 Vad arbetar du med?
 
-Jag är lagerarbetare på ett boklager och spinninginstruktör på ett gym i Sala.  Började studera förra året dock kände jag inte 100% och slutade. Hoppas på att ta upp studierna så fort jag kommit på vad jag vill utbilda mig till.
 
 Är du van att prata inför stora folksamlingar? Erfarenhet
i språk såsom engelska mm?
 
-Jag är van att prata (skrika) genom spinningen! Peppar folk och får dem att prestera.. Men inte för stora folkmassor! Men det får man jobba på..
Jag kan prata flytande engelska och läste lite franska på gymnasiet.


 
 Miss Universe/International mm är ju ett slags varumärke
 under året hon bär kronan-vad vill du ändra på om du
blir Miss Universe/International etc?
 
-Hälsan blir bara ett större och större problem här i världen och folk tar genvägar till den perfekta kroppen (skönhetsoperationer,hemska bantingskurer m.m)
Jag är helt naturlig bortsett från min hårfärg. Jag tränar och tar hand om mig själv! Miss Universe ska vara naturligt vacker.. Inte vara skönhetsopererad eller hålla på med hemska bantningskurer för att få den perfekta kroppen.. Hon ska också ha ett stort hjärta. Utsidan väcker intresse med det är insidan som får en att fortsätta vara intressant.



Vad är ditt hjärteämne om du blir Miss Universe Sweden?

-Barn med speciella behov. Jag har en lillebror med handikapp! Jag vill lyfta fram hur det är att vara syster/familjemedlem och vad en person med handikapp går igenom. Många förstår inte hur det är och kanske tittar konstigt.. men det beror på okunskap!

Hobbies?
 
Träna,träna,träna.. Tränar ca 5 ggr/veckan och kommer hem sent på kvällarna! Annars umgås jag gära med min familj,min pojkvän eller mina vänner!


Se där intresanta tankar och svar från en av dem som gör upp om titeln Miss Universe Sweden etc lördagen 11 juni.

Drottningar! tackar Josefine och önskar lycka till!

eja







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0