Ann-Louise Hanson-tidlös schlagerDrottning!!

Ann-Louise Hanson  är den kvinna som haft flest låtar med i melodifestivalen och även haft flest låtar på svensktoppen-ett fantastiskt resultat för en artist som ändå aldrig de fakto vunnit schlager-sm.
Ändå ger hon aldrig upp!
Minns C ést la vie som gladde oss för några år sedan.
De tre pumorna Ann-Louise, Siw Malmkvist och Tova Carson rev av sin schlager-hit och skrev popskribenterna på näsan.
Än kan "tanterna"!
Och visst är Ann-Louise go´??
Vem minns inte Zum zum lilla sommarbi, Följ med mig i en luftballong, Ensam i natten som ett glas vatten( ack, vilken poesi, ofta ihopsnickrat av makens syskonbarn Anders Glenmark...).Dansa på lina igen...
Listan kan göras lång!
Countryhitarna Låt inte din skugga falla här, Don´t slam the door etc...
De gamla skivorna har nu getts ut på cd så vi litet yngre fans kan ta del av skatterna...
Det finns också politiskt inslag i låtarna från mitten av 70-talet.
Kvinnorna ska slå sig fri från dominansen...Låt hoppet leva, som innehåller religiöst budskap...
Minns också krogshowerna;Ann-Louise gjorde en perfekt parodi på Drottning Silvia!
Minns i min ungdom, Ann-Louise skulle uppträda på Barnens Dag och jag var så förväntansfull-men så blev vi försenade och anlände när turnébussen lämnade området-snyft!!!
Jag har faktiskt bara sett schlagerDrottningen en enda gång live-då svensktoppen firade 40 år och hade stor artistgala med KIKKI, Christina Lindberg mm. Och så Ann-Louise, en av få artister som faktiskt tittade upp på oss som satt på läktarna i Berwaldhallen.
Vilken fantastisk artist-vilken fantastisk Drottning!!!
eja


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag såg Ann-Louise live igår som gästartist i sin hemstad. Hon sjöng ett par gamla slagdängoer och sen den klämmiga C ést la vie !

2007-12-02 @ 23:52:18
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0