Dansbandsdrottning släpper nytt!

image353

Git Persson är tillbaka!
Ni vet hon som "Siktar upp mot stjärnorna" tänder "Ett litet ljus" mm mm.
Nu skanderar hon "Så tjock du har blitt" på Fernandoz nya CD efter att ha anslutit till det anrika bandet.
Minns när hon slog igenom i Kellys och knep förstaplats efter förstaplats på Svensktoppen.
Innan dess försökte hon sig på Melodifestivalen och spelade in (ö)känd video med självaste Jan Guillo som vampyr till tävlingen.
Där gick det dock inget vidare-dansbandssvängen blev det som gällde.
Och nu har de släppt ny skiva och debuterat i Bingolotto med den äran!
En anekdot:
En jul när jag stod i blomsteraffären och jobbade kom en kort rödlätt skånska in i affären. Hon valde och vrakade och till slut insåg jag: Detta är Git!!!
Jag har alla Kellys skivor och det kunde jag ju inte hålla tyst om , så jag pratade nog sönder den stackars sångerkan!
Hon har aldrig dykt upp efter det i alla fall....Men nu får jag ju njuta av hennes skönsång på platta istället!!

eja

Kommentarer
Postat av: Monica

Skriv ett brev til henne,vet ja!

Monica.

2008-02-22 @ 08:10:08
URL: http://thewritestuff.blogg.se/h

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0