Vackra Miss Universe 2010!!



Mexico firar sin andra Miss Universe idag tack vare Jimenas seger i glittergalan i morse svensk tid.
Och visst var det rätt dam som vann?
Självsäker och elegant vinkade Jimena till publiken efter seger och kröning och visst var det en av storfavoriterna som segrade.
Mexico har länge väntat på denna seger så gissa om man kommer att hylla sin skönhetsDrottning när hon återvänder hem så småningom.
Men nu är det USA och New York som gäller.
Där kommer Jimena att bo i ett år och vara Miss Universe-organisationens ansikte utåt.
Drottningar! nickar gillande-Jimena är en mycket lämplig dam för detta.



Här vinnaren med Drottningar!s andra favorit, ukrainska Anna (vänster) som slutade fyra i den rafflande finalen, samt Miss Ukrainas chef som f.ö tidigare tävlat i Miss Universe.
Nog hade Jimena konkurrens om kronan minsann!

eja

Kommentarer
Postat av: DavidG

Tycker så synd om Michaela Savic. har läst i två bloggar nu ifrån svenskar på plats i las vegas att hon direkt efter tävlingen stack upp på hotellrummet och storgrät och var ledsen resten av kvällen pågrund a¨v att hon inte gick vidare.



stackarn.

2010-08-26 @ 22:28:24
Postat av: hd.se - lom Michaela Savic

Helsingborg

Miss Mexico vann men hur gick det för dig?



— Det gick jättebra. Jag kom bland de 30 bästa. Vi var så många tjejer, 83 stycken, så jag är nöjd med det. Och hela den här upplevelsen, tre veckor i USA fulla av event, shower och möten med människor känns som att ha vunnit en miljon.



Vad fick dig att kippa efter andan mest?



— Utsikten från mitt hotellrum första natten, jag höll nästan på att trilla av stolen... eller ur sängen. Det var en megautsikt över Las Vegas med alla glittrande och blinkande ljus. Fantastiskt!



Fanns det något som var jobbigt?



— Tempot. Vi gick upp fem på morgonen och var klara först vid midnatt. Dagarna var fulla med plåtningar, smink och olika saker som vi skulle vara med på. Att sedan inte kunna gå ett steg själva utan livvakt kändes overkligt. Vi kunde inte ens gå ner till poolen eller handla på egen hand. Helt sjukt.



I vissa delar av världen tas skönhetstävlingar på blodigt allvar, märktes det?



— Ja. En del tjejer var så himla allvarliga och tillknäppta och vågade inte göra något naturligt för att riskera att sticka ut. Jag och de andra skandinaviska tjejerna pratade rätt mycket om det här. Det var ganska "Hollyweird" (Hollywoodknäppt, redaktionens anm.) på sina håll... Själva försökte vi bara ha roligt, skratta och ta vara på den här fantastiska upplevelsen.



Fick du äta vad du ville?



— Ja, men det var en väldig matfixering. De andra stirrade på mina fullastade tallrikar men frågade också hur jag kunde vara så pigg jämt. Jag vet ju att det är superviktigt att äta och dricka ordentligt med vatten när man jobbar så här hårt och det är hett. Det var tre-fyra tjejer som svimmade varje dag.



Du tog nyligen studenten. Vad händer nu?



— Jag vill läsa vidare och få ett yrke där jag kan bestämma mer själv. Modellandet vill jag ha som extraknäck. Marknadsföring, psykologi och försäljning intresserar mig mycket så jag tänker söka in på en marknadsföringsutbildning.



Nina Sköldqvist [email protected] 90 19

2010-08-29 @ 21:50:55
Postat av: Från Las Vegas till Helsingborg

Helsingborg

Miss Mexico vann men hur gick det för dig?



— Det gick jättebra. Jag kom bland de 30 bästa. Vi var så många tjejer, 83 stycken, så jag är nöjd med det. Och hela den här upplevelsen, tre veckor i USA fulla av event, shower och möten med människor känns som att ha vunnit en miljon.



Vad fick dig att kippa efter andan mest?



— Utsikten från mitt hotellrum första natten, jag höll nästan på att trilla av stolen... eller ur sängen. Det var en megautsikt över Las Vegas med alla glittrande och blinkande ljus. Fantastiskt!



Fanns det något som var jobbigt?



— Tempot. Vi gick upp fem på morgonen och var klara först vid midnatt. Dagarna var fulla med plåtningar, smink och olika saker som vi skulle vara med på. Att sedan inte kunna gå ett steg själva utan livvakt kändes overkligt. Vi kunde inte ens gå ner till poolen eller handla på egen hand. Helt sjukt.



I vissa delar av världen tas skönhetstävlingar på blodigt allvar, märktes det?



— Ja. En del tjejer var så himla allvarliga och tillknäppta och vågade inte göra något naturligt för att riskera att sticka ut. Jag och de andra skandinaviska tjejerna pratade rätt mycket om det här. Det var ganska "Hollyweird" (Hollywoodknäppt, redaktionens anm.) på sina håll... Själva försökte vi bara ha roligt, skratta och ta vara på den här fantastiska upplevelsen.



Fick du äta vad du ville?



— Ja, men det var en väldig matfixering. De andra stirrade på mina fullastade tallrikar men frågade också hur jag kunde vara så pigg jämt. Jag vet ju att det är superviktigt att äta och dricka ordentligt med vatten när man jobbar så här hårt och det är hett. Det var tre-fyra tjejer som svimmade varje dag.



Du tog nyligen studenten. Vad händer nu?



— Jag vill läsa vidare och få ett yrke där jag kan bestämma mer själv. Modellandet vill jag ha som extraknäck. Marknadsföring, psykologi och försäljning intresserar mig mycket så jag tänker söka in på en marknadsföringsutbildning.



Nina Sköldqvist [email protected] 90 19

2010-08-29 @ 21:53:18
Postat av: eja

Tackar!!

Här ser det ut som Michaela är mycket nöjd minsann!

På efterfesten i Las Vegas dök hon dock inte upp -trots att Se o hör närvarade-enligt Anna Dabrowskis blogg...



Hur som helst-Michaela gjorde bra ifrån sig, tyvärr räckte det inte detta år.



Roligt att hon uppmärksammas i media!

Bra HD!



eja



2010-08-31 @ 08:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0