Grete Qviberg Drottning! av Östermalm!



Jag minns en tid för länge sedan. Lilla jag skulle flytta till storstan och möta världen.
"Bara jag får möta Grete Philipsson är jag nöjd" myste jag och styrde mot Karlaplan.
Kändisarna flockades runt Fältöversten och jag såg de flesta.
Så en dag kom Grete in i blomaffären där jag jobbade och min dröm gick i uppfyllelse!
Nu  hade jag upplevt storstaden!!

Detta var nästan 20 år sedan och fortfarande är Grete Drottning! av Östermalm!
Nu högaktuell i den underbara dokusåpan Ladies på Östermalm! där jag avnjuter jag denna societetsDrottnings liv och leverne tillsammans med lika charmanta Gaby Borglund och Tone Oppenstam.
Men visst är det Grete som är stjärnan!
Hennes liv är en askungesaga som kantas av upp och nedgångar.  Finanskrisen på 90-talet gick hårt åt la Qviberg men hon hämtade sig och är nu på topp ånyo.



Här ovan ståtar en lycklig Grete i finalen av Miss World 1963. Hon blev 5a med idel skandinavier i topp samt Miss Schweiz.
Så nog hör Grete hemma på Drottningar! f.d Miss World Sweden som hon är.

Imorgon följer del 3 av Ladies på Östermalm! i tv4+ kl. 20.00

eja

Kommentarer
Postat av: [email protected]

hej!

bilden på Grete är från miss europa-tävligen där

hon kom 4:a. Vann gjorde miss norge!

2010-11-20 @ 11:25:49
Postat av: Stefan Bengtsson

Hej!

Bilden på Grete är från miss europa.tävlingen

där hon kom 4:a! Vann gjorde miss Norge Mette Stenstad

Mvh

Stefan

2010-11-20 @ 11:31:11
Postat av: Anonym

Aha!!!

Därav så många skandinaver i topp!!

Tack Stefan



eja

2010-11-20 @ 22:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0