Cecilia Ragnarsson om Miss Universe Sweden 2011!




Drottningar! har ställt några frågor till storfavoriten Cecilia Ragnarsson inför finalen av Miss Universe Sweden  den 11 juni.
Var så goda att ta del av denna Miss-veterans tankar om ett av världens största evenemang.
På frågan om Cecilia är revancshsugen efter fjolårets topp6placering svarar hon:

Jag är absolut revanschsugen och kommer gå "all in" på finalen 11:e juni, det ska bli jätteroligt!

Att jag har tävlat i en internationell tävling tidigare ser jag som en fördel eftersom jag nu vet vad som krävs av en
representant och jag har även fått större kunskap och förståelse för andra kulturer.

För att öka intresset i Sverige skulle vi behöva en riktigt bra placering i världsfinalen. Att intresset är så
lågt i Sverige tycker jag är jättesynd, speciellt med tanke på det arbete som Miss universe faktiskt utför
under sitt regerande år.

Som Miss universe sweden skulle jag främst försöka vara en bra förebild för barn och ungdomar och få
dem att tro på och förverkliga sina drömmar. Jag skulle även vilja jobba med välgörenhet. Att få möjlighet
att föra fram ett budskap och försöka göra en skillnad känns väldigt viktigt.

Jag ser mitt tidigare deltagande positivt. Det visar hur engagerad jag är och hur mycket jag vill det här. Det
är hög tid för Sverige att ta tillbaka kronan efter 27 år ;-)

På frågan om hon har någon fan-bas som skall besöka finalen:
De jag vet i dagsläget ska komma och heja på finalen är min bror och hans flickvän. Förmodligen blir det
några fler men jag har inte hunnit prata med alla än.

På fritiden gillar jag att motionera, umgås med vänner/familj och att shoppa.

Jag är uppvuxen i Sala men har bott i Uppsala i 5 år nu. Jag studerar näringslära på universitetet och
jobbar då och då som reklammodell.

Drottningar! tackar Cecilia för dessa tankar och funderingar.
Nu håller vi tummarna 11 juni!






eja

Kommentarer
Postat av: davve

Japp håller lite extra tummar för cecilia. hon verkar genuin..o trevlig.

2011-05-27 @ 21:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0