Mer om Victoria Staaf-Miss Kalmar/Miss Universe Sweden 2011!

Drottningar! har intervjuat  Kalmars hopp i Miss Universe Sweden-som ju egentligen kommer från Malmö minsann.

Varsågod att ta del av Victoria Staafs tankar inför finalen och framtiden:

> Nu när du blivit Miss Kalmar, vad har du för förhoppningar inför Miss Sweden Universe?
Mina förhoppningar är självklart att få representera Sverige i Miss Universe, men även att ha roligt och att träffa nya trevliga människor.

> Har du några tidigare erfarenheter av skönhetstävlingar?
Nej inte direkt i skönhetstävlingar.

> Vad var det som fick dig att ställa upp?
Jag blev tillfrågad när jag var på Entré i Malmö när de höll en utav delfinalerna , missade uttagningen där.

> Vad tycker du om synen på skönhetstävlingar i Sverige?
Jag tror att just skönhetstävlingar m.m börjar bli mer och mer aktuellt och intressant i hela Sverige.



> Är du talför i engelska språket? Kanske t.om kan portugisiska inför finalen av Miss Universe i Brasilien?
Jag kan prata och förstår Engelska mycket bra, dessvärre kan jag inte prata portugisiska.

> Bott utomlands?
Nej jag har rest en del men aldrig bosatt mig utanför Sverige. Fast jag önskar att jag gör det en dag.

> Scenerfarenhet?
Litegrand har gått några visningar så jag vet hur det går till :)

> Framtidsplaner?
Jag har inte direkt några framtidsplaner mer än att vara lycklig då jag tror att är man lycklig och sprider bra energi runt sig och tror på sina drömmar så händer precis det du vill ska hända. Jag lever rätt så mycket efter The Secret, en bok jag läste av Rhonda Byrne.

> Karriär?
Jag studerar till frisör för tillfället, tar examen i September 2011.

> Utbildning?
9 års grundskola och
Har läst vårdlinjen på gymnasiet.

> Miss Universe förväntas representera organisationen under hela året som segrare, känns det lockande?
Absolut känns det lockande, det skulle vara som en dröm.




> Vad skulle du vilja påverka om du blev Miss Universe 2011?
Oh det finns mycket jag skulle vilja påverka, något som rör mig djupt i hjärtat är barn som blir mobbade och känner sig nedvärderade både hemma och i skolan. Jag skulle gärna besöka olika grundskolor för att få dessa barnen att stå upp för sig själva och få dem att känna sig lika mycket värda som vi alla människor faktiskt är.
Det är något jag velat göra länge, speciellt flickor som har dåligt självförtroende, få dessa att förstå att dom är vackra människor.

> Privatliv-pojkvän? Husdjur?Hobby?
Jag går i skolan på vardagarna mellan 9.00-18.00 och på fritiden umgås jag så mycket jag kan men min pojkvän, familj och mina vänner. Vi har 2 hästar, 3 katter och en liten cockerspaniel här hemma så det är fullt hus dagarna i ända =)

> Modeintresserad?
Jag älskar kläder och skönhetsprodukter och samlar på allt. Följer dock inte modet speciellt mycket då jag har min egna klassiska stil ;)

> Aftonklänning eller bikini?
Det beror ju självklart på vilket tillfälle, trivs i både och, just idag när det regnar skulle jag nog välja aftonklänning haha.

> Om du fick ändra på någonting i skönhetstävlingarna vad skulle det vara?
Jag skulle vela se fler hälsosamma kroppar då jag tycker det är det vackraste som finns på en kvinna.

> Är du politiskt medveten, eller den som luktar på blommorna och tar dagen som den kommer?
Ja, jag är absolut politiskt intresserad.



Drottningar! tackar Victoria för de fina svaren och håller tummarna i finalen av Miss Universe Sweden 2011.
Lycka till!!

eja

Kommentarer
Postat av: anonym

Kommer du att intervjua alla missar?

2011-05-09 @ 09:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0