Drottningar! intervjuar Miss World Sweden 2011 Nicoline Artursson!!

 Drottningar! har intervjuat Nicoline Artursson, vårt hopp i Miss World som avgörs 6 november i London. Här är hennes egna ord som svar på mina frågor:

-Jag undrar, hur du tidigare erfarenheter av skönhetstävlingar?:
 Jag har inga tidigare erfarenhet av skönhetstävlingar mer än att jag en gång som liten såg den stora tävlingen Miss World på tv när föräldrarna hade fest och alla barn kollade på det.
 
-Hur kom du med i Miss World Sweden 2011?
 Det var en kompis som sa till mig att här måste du anmäla dig. Jag tänkte att det kanske skulle vara kul eftersom man får blanda kunskap med sin skönhet.
 
-Vad tycker du om skönhetstävlingar?
 Miss World tycker jag är en fantastisk tävling där faktiskt vinnaren får åka runt till exempelvis drabbade områden i världen och finnas som ett moraliskt stöd och förebild för små barn som kanske inte tror på någon framtid. Det finns ju som sagt olika sorters slag av skönhetstävlingar som kanske är mer relaterade till bara yttre skönhet, i USA finns det många sådana tävlingar men jag tycker absolut Miss World har ett gott syfte. 
 
-Vad tycker omgivningen?
 Omgivningen runt omkring mig tycker det här för mestadels är hur kul och hur spännande som helst att en tjej från sommarstaden Halmstad vann och alla hejjar fram mig på alla olika sätt o vis. Sen finns det alltid dem som inte klarar av att det går bra för någon annan och kan glädjas med den personen utan går bakom ryggar men sådana kommer det alltid finnas. Men bara jag går på gatorna kommer folk fram till mig och säger grattis samt önskar mig lycka till och jag får komplimanger  såsom att jag är vacker o.s.v. Då värmer det något otroligt i hjärtat att veta och kunna känna hur många som faktiskt bryr sig. Mina vänner och familj, släkt tycker det här är helt otroligt och hur spännande som helst.

 
-Hur förändra omgivningens bild av skönhetstävlingar?
 Jag tror att i år har det verkligen blivit ett stort lyft och många har fått en annan uppfattning MEN jag tror också det har med vilken person som vinner. Givitvis också orginisationens nya satsning.
 
-Hur har din seger uppmärksammats i Sverige/ Halmstad? Respons?
Det är många som vill gratta mig och gärna vara med och stötta mig fram till finalen genom att sponsra mig. Exempelvis så sponsrar Träningskompaniet i Halmstad mig med Kost+träning. BarbroBerg Estetisk tandvård i Halmstad sponsrar mig med tandblekning så mina tänder kan skina läckert naturligt ;) Sedan är det fem företag som valt att skänka pengar till mitt projekt som handlar om att samla in pengar lokalt till hjälporginisationen Min Stora Dag. Eftersom nästan alla känner alla i Halmstad tycker många det är kul att just jag vunnit.
Vill media intervjua dig, vilka?
 Två dagar efter att jag vunnit, måndagen den 5e september ringde press och media från klockan nio på morgonen och under hela dagen. Så de vill absolut vara med och ta del av dennna stora händelse. De som har intervjuat mig är bl.a Kvällsposten(Expressen), Hallandsposten, Entré, SportsGuiden, BON sedan har jag också sätt att jag var med i  HÄNT Extraoch Se o Hör tidningarna(red.anm?)
 
Är det lätt att hitta sponsorer/vågar företag satsa?
Eftersom detta är jättestort för Halmstad (då många stjärnor faktiskt håller på att utvecklas härifrån) så har mycket uppmärksamhet lagts här. Därav har också många företag velat vara med och sponsra och ta del av denna händelse.
 
Vad vet du om Miss World? Har du följt tävlingen innan?
 Har ju som sagt bara sätt tävlingen en gång för längesedan på TV. Miss World har något som kallas för "Beauty with a purpose" som betyder att man ska kunna binda samman sin yttre skönhet med insidan då insidan ska vara en slags kunskap. Det är vad tävlingen faktiskt går ut på. Sedan är det också många inslag av mode, catwalk, fotografi för att klysha till det lite. Julia Morley är den person som äger företaget och TV-programmet har ca. 2 miljarder tittare varje år. Vi 120 tjejer som är med och deltagare från varje land åker på en tre veckors lång träning innan den stora finalen där det kommer vara tävlingar  redan innan den direktsända finalen där man utser olika vinnare i olika moment såsom:
  • Beach Beauty
  • Miss Talent
  • Miss Sport
  • Beauty With A Purpose
  • Top Model
  • Personality Award
  • Peoples Choice
  • Contestants Choice
Hur har Jardel hjälpt dig att lära känna Miss Worldtävlingen?
 Jardel är min personliga tränare samt catwalk coach och man kan väl säga att han lärt mig få mer kännedom om Miss World eftersom det handlar mycket om att vara graciös, tänka på hållningen och hur man går. Det är just vad han gör. Sedan har jag och Jardel också gått igenom olika klipp från Miss World och Miss Universe tävlingarna, Miss Universe är i o för sig inte samma sak men nästan, bara att det är med kommersiellt.
 
-Har du några fans-förutom Drottningar:)
 Har du hört av fans i vida världen via forum etc?
 Oh ja! Jag sökte på mitt namn och det kom genast upp massor med bloggar där tjejer skrivit om finalen och vad de tyckte om mig, faktsikt bara positiva saker så det är kul. Sen hittade jag också några forum där de hade debatterat om den svenska finalen och mig som vinnare. Så det finns ganska många sidor och bloggar som skrivit om mig OCH speciellt utländska sidor! Hittar massor med sidor på engelska där de skrivit om mig OCH tyska. Sedan får jag mail också lite då och då om personer från England och USA att de vill ha en signerad bild av mig, alltså en autograf.

 
-Hur känns det att vara något av en förhandsfavorit?
 Det ser jag som en positiv sak. Det är hur kul som helst för mig att så många tror på mig och självklart ger det press att jag måste prestera men jag tar det som en stor kraft och kommer att ha kul och bara göra mitt bästa.
 
Vad ska du ha på dig/vem designar?
 Till the casual moment kommer jag att ha en dräkt som presenterar en nordisk gudinna. Bikini får vi alla från Miss World och till aftonklänning kommer en designer vid namn Andrew att göra min klänning och den kommer att vara i stenmolerad rödsilkes tyg.
 
-Berätta om Camp Sweden. Vad fick ni lära-fördelar etc.
 Camp Miss World Sweden var ett förebyggande läger där vi fick bl.a lära oss retorik, mediaträning, high heels gång o.s.v. Detta var för att den som blir Miss Sweden skulle vara förbered inför den stora finalen i London. Men detta var ju inte bara fördelar till tävlingen utan  är något som också är användbart för livet och framtiden och att få chansen att lära sig detta är inte många som får, så det är otroligt lärorikt.
 
-Vad har du för bakgrund, fritidsintressen?
 Jag är uppvuxen med mina föräldrar, mamma, pappa och lillebror. Självklart katten och hunden med såklart. Min mamma är föredetta dansk tennsimästare i alla tre titlarna Singel, dubbel och mix. Jag själv är en föredetta elitgymnast då jag redan som 11 år kom tvåa i mini OS Stockholm Summer Games, truppgymnastik. Därefter började jag med friidrott och hamnade bland top 20 i Sverige i kategorin höjdhopp när jag var 14 år gammal. Därefter tränade jag volleyball i Halmstads B-lag och nu tränar jag mestadels pass på gymmet (och gymmar även) och spelar tennis med familjen då min lillebror just nu tävlar internationellt. Så sport och idrott&hälsa har alltid varit en stor passion för mig. Sen älskar jag och fotografera, umgås med mina vänner och bara vara och leva livet.
 
-Berätta om ditt välgörenhetsprogram!
 Mitt projekt handlar om att stödja hjälporginisationen Min Stora Dag och då har jag tillsammans med mamma dragit in pengar lokalt till orginisationen, åkt runt och filmat de företag som valt att vara med och sponsra.
 
-Vad har du för talang i ev. talangtävling?
 Min talang är att sjunga då jag skriver egna låttexter.
 
-Vilka språk talar du flytande?
 Jag talar svenska, danska, engelska, franska. Danska talar jag sådär men jag förstår exakt allt eftersom mamma är från Danmark och jag är uppvuxen med språket.
 
 
-Mer du vill berätta om dig själv?
 Jag är en drivande entreprenör och söker ständigt nya utmaningar och har ett hopp om att få driva många företag.



En syn vi hoppas upprepas den 6 november. Svenska Nicoline Artursson med vinnarkronan på huvudet!

Drottningar! tackar Nicoline för hennes medverkan och håller tummarna den 6 november-när star! visar tävlingen LIVE !!

Heja, heja! ropar eja
 
 

Kommentarer
Postat av: davve

tror verkligne på nicoline!

2011-10-05 @ 20:51:51
Postat av: davve

Vore ju underbart med en svensk seger i miss world..vilket inte känns för avlägset......:) lycka till nu nicoline

2011-10-06 @ 23:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0