Möt Helene Harvey-kandidat till Miss Universe Sweden 2012 etc!

Drottningar! har gjort en webintervju med Helene Harvey, en av kvinnorna som gör upp om Miss Universe Sweden 2012 etc. Varsågod att ta del av svaren från denna trevliga kvinna:

-Vad har du för relation till skönhetstävlingar?
Jag har faktiskt inte haft så mycket koll på några skönhetstävlingar alls,
framtills förra året då Ronnia, som är en nära vän till mig, vann Miss universe Sweden.
Jag tycker att skönhetstävlingar är roliga och bra, och hoppas verkligen att det får ett uppsving igen,
inte minst i Sverige!

- Har du medverkat förrut?
Jag har aldrig förr medverkat i någonting sånt här. Jag har ofta fått höra att jag borde ställa upp som modell osv, men 
inte förrän nu har jag vågat.



-Känns det lika glammigt som på 90-talet?
Jag tycker absolut att ävlingen i sig är lika glammig, dock riktas ju minimal uppmärksamhet till tävlingarna i Sverige,
så just här är det tyvärr inte lika stort och glamouröst som det var på 90-talet.
 
-Varför ska just DU bli Miss Universe Sweden?
Jag borde bli Miss Universe Sweden därför att jag vet att jag skulle representera Sverige på bästa möjliga sätt.
Jag är en tjej med stort hjärta som alltid tar hand om andra, och det här skulle vara en chans för mig att få visa vad jag verkligen går för.
Jag har dessutom lite skinn på näsan, vilket jag tror är en bra sak i en så stor tävling. Jag är inte rädd för att ta för mig när det väl gäller och 
jag sticker ut lite från mängden. 
Det vore en ära och en upplevelse för livet att få representera vårt underbara land i en så stor och mäktig tävling.
 
-Vad vet du om de andra tävlingarna-Miss Earth, International, etc?
Jag vet egentligen inte så mycket om dessa tävlingar, mer än att dom finns.. Jag har ju som sagt inte 
haft någon större koll på några skönhetstävlingar, så jag får nog läsa på lite!

-Skulle det vara lika kul att representera Sverige i dem, eller är Miss Universe målet?
Det skulle vara superkul att få representera Sverige i någon av dessa tävlingar också, men
Miss Universe är absolut målet. 
 
-Vad tycker din omgivning om att du medverkar i skönhetstävlingar?
Jag har bara fått positiva reaktioner från min omgivning! Alla är så peppade inför finalen och stöttar mig enormt mycket. 
Jag kommer nog fylla halva lokalen med min fanclub på finaldagen, haha.
 
-Vad göra för att bättra på ryktet för skönhetstävlingar i Sverige?
Jag ska försöka bryta fördomarna som finns gentemot skönhetstävlingar genom att motbevisa dom.
Jag har, precis som de allra flesta tjejerna som ställer upp, mer än bara skönhet. Jag har bla även intelligens, 
sunt förnuft och stor empati. Sen gäller det såklart att ligga på och marknadsföra på bästa möjliga sätt, så att
tävlingarna kommer till kännedom och därigenom kan uppskattas och uppmärksammas för dess fantastiska insatser världen över och
för vad de egentligen är och står för.

 
-OM du blir Miss Universe, vad skulle du vilja att organisationen satsade på under ditt år som dess stjärna?
Då jag själv är uppväxt med alkoholism i nära relationer, så skulle jag vilja att organisationen satsar på barn med missbrukande föräldrar.
Detta är ett stort samhällsproblem runt om i hela världen, men det tystas ner och glöms bort som att det inte vore någonting. 
Jag skulle vilja se fler större organisationer lägga sig i och hjälpa dessa oskyldiga barn från att fara illa. 
Missbrukaren lider av en sjukdom som behöver uppmärksammas och inte gömmas undan. Denna sjukdom påverkar inte bara missbrukaren själv,
utan allas anhörigas hela liv. Värst drabbas deras barn som i väldigt många fall inte får en rättvis chans till ett normalt liv. 

-Brinner du för ett speciellt ämne, såsom hälsovård, välgörenhetsarbete, kultur, politik etc?
Jag brinner för barn och deras rätt i samhället. Barn är den renaste formen av liv på jorden, men de är sköra och ömtåliga.
Alla barn har rätt till ett värdigt liv och en chans att få bli det dom vill. Om jag kunde skulle jag ta alla utsatta barn under mina vingar...

-Hur skulle du marknadsföra dig vid seger i Miss Universe, Earth, International etc?
Jag skulle försöka göra mig så synlig som möjligt genom att vara den jag är; ärlig, driven och glad.



-Vad har du jobbat med tidigare, vad har du för utbildning?
Jag har gått ut grundskolan, och på högstadier tog jag alla kurser på engelska.
Sen gick jag ut Samhällsekonomiska linjen på gymnasiet 2010. 
Jag har sedan jag var 16 år jobbat på Ica, först i en liten butik där jag bor, och nu jobbar jag sen lite över ett år tillbaka 
på Ica Maxi Stormarknad i Arlandastad.

-Fritidsintressen?
Då jag har en stor familj (yngst av fem syskon) så försöker jag på min fritid hinna med att träffa dem så mycket det går.
Jag har sju, snart åtta, syskonbarn som jag så ofta jag bara kan hittar på saker med. 

I övrigt träffar jag vänner och hänger väldigt mycket med min svärfamilj.
Jag gillar att shoppa och strosa runt på stan. 
Och filmfantaster som vi är så går jag och min pojkvänn en hel del på bio!
 
-Din största dröm i livet? Mer du vill förtälja för Drottningar!ars läsare?
Min högsta dröm i livet är, och har alltid varit, att få många barn, bo i ett stort fint hus och leva familjelivet fullt ut. 

Jag vill tacka alla som stöttar och hejjar på mig, och jag hoppas att vi ses i finalen!

Drottningar! tackar Helene för utförliga svar och fina bilder!

eja

Kommentarer
Postat av: davve

Helene verkar vara en tjej med bra värderingar. Så håller tummarna för henne/dig...;)

2012-06-19 @ 16:56:21
Postat av: davve

såg nu att Nicoline Miss World Sweden 2011 är med i Dannys nya musikvideo.



http://www.youtube.com/watch?v=bcW-9q_R_l8

2012-06-19 @ 16:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0